دانشجویان علمی وکاربردی بجنورد2

رشته فناوری اطلاعات
دانشجویان علمی وکاربردی بجنورد2

این سایت حاوی مطالب مختلف درسی وعلمی وسرگرمی و..... می باشد.

((خدایا حکمت قدمهایی را که برایم برمی داری برمن آشکار کن

تا درهایی را که به سویم می گشایی ندانسته نبندم

و درهایی که می بندی به اصرار نگشایم.))
((انسان یک تلاش است.

او نه یک « بودن » بلکه یک « شدن » است،یک جستجوست.

این زیبایی انسان است، شکوه انسان و هدیه خداوند به انسان))


بیست اختراع برتر سال!

چهارشنبه, ۱ آبان ۱۳۹۲، ۰۲:۲۸ ب.ظ

در این مجموعه نگاهی به فهرست نهایی ۲۰ اختراع که برای جایزه جیمز دایسون رقابت می کنند، انداخته ایم. این اختراع ها به لحاظ کیفیت و نوآوری در طراحی مورد مقایسه قرار می گیرند. برنده این رقابت جایزه ای ۳۰ هزار پوند دریافت خواهد کرد. از جمله این اختراعات، این دستگاه ساخت بریتانیاست که مواد زائد صنایع نساجی را به مواد جایگزین پلاستیک تبدیل می کند.


alt


زاریوس، دستگاه ساخت آلمان، که با استفاده از باد، انرژی تولید می کند و با آن می توان باتری دستگاه های الکترونیکی را شارژ کرد.

alt


دستگاه سونو، ساخت استرالیا، که صداهای خاصی را از محیط حذف می کند. کاربران می توانند انتخاب کنند که چه صداهایی از محیط حذف شود.

alt

گفته شده که با "اولتو"، می توان در فضای مورد نیاز برای نگهداری میوه و سبزیجات صرفه جویی کرد. این دستگاه ساخت اسپانیا، از حرارت پشت یخچال استفاده می کند و می توان آن را طوری تنظیم کرد که سرد یا گرم، مرطوب یا خشک باشد.

alt

این دستگاه ساخت آمریکا به نام "روو لایتس" با ایجاد حلقه های نورانی در اطراف چرخ ها، ایمنی دوچرخه سواران را بالا می برد.

alt

"کامب" نوعی کامیون بدون راننده که با استفاده از سیستم موقعیت یابی (جی پی اس) هدایت می شود. این وسیله نقلیه ساخت اتریش است.

alt

"استک" نام این چاپگر کم حجم است که بر روی دسته ای کاغذ قرار می گیرد و همچنان که کار می کند، کاغذها مصرف کرده و به سمت پایین حرکت می کند. گروه سوئیسی سازنده این دستگاه می گوید که که این چاپگر برای خانه های کوچک ایده آل است.

alt

این دستگاه بخیه اتوماتیک قرار است هنگامی بیمار در حال بخیه شدن است به کارکنان پزشکی امکان دهد تا وقت خود را صرف کارهای دیگری بکنند. این دستگاه ساخت کاناداست.

alt

دستگاه "تیم او" به کسی که با جلیقه نجات روی آب کشیده می شود، امکان می دهد صورتش خارج از آب قرار گیرد. ساخت بریتانیا.

alt

کورتکس، قالب چاپ شده به روش سه بعدی است که به جای قالب ها گچی ای که گفته می شود سنگین، خارش آور و بدبو هستند، استفاده می شود. ساخت نیوزیلند.

alt
این ژنراتور برق پیش از این جایزه جیمز دایسون را در بریتانیا برده است. این دستگاه با استفاده از حرکت امواج، برق تولید می کند.

alt

"ماموری" روکش لثه و حاوی حسگرهایی است که مهندسان ایرلندی سازنده آن، می گویند اگر در دهان یک ورزشکار قرار گیرد، می تواند در صورت وارد آمدن ضربه شدید به سر، پیامی به تیم پزشکی مخابره کند.

alt

گفته شده که "بازوی تایتان"، ساخت آمریکا، توان بدنی شخص را بالا می برد و سازندگانش می گویند که به افراد آسیب دیده کمک می کند که عضلاتشان را بازسازی کنند.


این دستگاه با استفاده از رایانه، فشار خون، میزان اکسیژن خون و سایر علائم حیاتی را اندازه می گیرد. ساخت اسپانیا.

alt

این دستگاه ساخت ژاپن به کسانی که مشکل شنوایی دارند کمک می کند تا سخنان دیگران را دنبال کنند. دستگاه با استفاده از نور، نشان می دهد که در یک گروه، کدام فرد در حال صحبت کردن است و صدایش چقدر بلند است.

عکس: بیست اختراع برتر سال

قطعات این دست مصنوعی نیز که ساخت ژاپن است را می توان با یک چاپگر سه بعدی بازسازی کرد.

عکس: بیست اختراع برتر سال

گلوکو، با استفاده از یک تلفن هوشمند که به یک ساعت مچی ویژه وصل است، میزان قند خون را اندازه گیری می کند. ساخت فرانسه.

عکس: بیست اختراع برتر سال

هایدروز، نوع جدید جلیقه های نجات است. گروه ایرلندی سازنده آن می گوید که پوشیدن آنها راحت تر است و در مقابل سرما محافظت بیشتری از فرد به عمل می آورد.



عکس: بیست اختراع برتر سال


"روم"، ساخت استرالیا یک سیلندر اکسیژن است که برای کودکان ساخته شده. به گفته سازندگانش حمل آن برای مبتلایان به آسم راحت تر از سیلندر های رایج کنونی است.

عکس: بیست اختراع برتر سال

برانکارد ساخت آمریکا که گفته می شود طراحی آن به گونه ای است که برای انتقال فرد مجروح نیازی به بلند کردن او نیست، زیرا می توان بخش های مختلف برانکارد را از زیر بیمار خارج کرد. برنده رقابت جیمز دایسون روز هفتم نوامبر اعلام می شود.



۹۲/۰۸/۰۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
پیام خانی

اختراع

برتر

نظرات  (۱)

ولقعا که دنیا دنیای فناوری اطلاعاته ...
دمشون گرم...
پاسخ:
آره.کلا دنیا دنیای تکنولوژیه بخصوص فناوری اطلاعات.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی