دانشجویان علمی وکاربردی بجنورد2

رشته فناوری اطلاعات
دانشجویان علمی وکاربردی بجنورد2

این سایت حاوی مطالب مختلف درسی وعلمی وسرگرمی و..... می باشد.

((خدایا حکمت قدمهایی را که برایم برمی داری برمن آشکار کن

تا درهایی را که به سویم می گشایی ندانسته نبندم

و درهایی که می بندی به اصرار نگشایم.))
((انسان یک تلاش است.

او نه یک « بودن » بلکه یک « شدن » است،یک جستجوست.

این زیبایی انسان است، شکوه انسان و هدیه خداوند به انسان))



محققان شرکت فورد و دانشمندان دانشگاه پلی تکنیک سن پترزبورگ روسیه، عقل های خود را روی هم گذاشته اند تا در یک پروژه پژوهشی سه ساله، سیستم های ارتباطی وسایل نقلیه را بهبود دهند. منبع الهام بخش آنها هم، پروژه ای موسوم به ربات های فضایی بوده است.

فورد با مطالعه راه های تعامل ربات ها، امیدوار است به سامانه های ارتباطی جدیدی دست پیدا کند تا بتواند از آنها در توسعه خودروهای آینده خود استفاده نماید. تماس با اورژانس پس از تصادف حتی در صورت آسیب جدی به وسیله نقلیه، از موارد مد نظر این شرکت است. از همه جذابتر، موردی موسوم به «شبکه های موازی» است که به روبات های فضایی امکان تداوم جریان اطلاعات با همدیگر و کنترل کننده روی زمین و همچنین ایستگاه فضایی را می دهد.
درواقع از آنجا که روبات های فضایی مدام در خطر قطع ارتباط با اتاق فرمان هستند لازم است طوری طراحی شوند که در صورت بروز چنین مشکلی از فعالیت باز نمانند و هرچه سریع تر مجدد ارتباط خود را برقرار کنند.
این دانش می تواند به منظور ایجاد پروتکل های پاسخ اضطراری در خودروها و دیگر وسایل نقلیه مورد استفاده قرار گیرد. در واقع ارتباط خودروها با همدیگر می تواند از آنها شبکه ای ارتباطی بسازد که ایمنی در حمل و نقل را بالاتر برده و می تواند در مواقع اورژانس کاربردهای زیادی داشته باشد.


۹۲/۰۶/۳۰ موافقین ۱ مخالفین ۰
پیام خانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی